Nieuwste
Willem-Alexander haalt uit naar SBS6: ‘Heel raar!’
Het is een fabeltje dat koning Willem-Alexander grote fan is van Hart van Nederland. De koning geeft aan dat hij helemaal niks heeft met SBS6. “O, daar kijk ik echt nooit naar”, laat hij weten.
Tegenwoordig is Tina Nijkamp kijkcijferexpert, maar voorheen was ze nog baas van SBS6. In 2009 woonde ze de uitblinkerslunch van koning Willem-Alexander bij. “Ja, dat klopt. Toen ik Omroepvrouw van het Jaar werd, kreeg ik een halfjaar erna een uitnodiging voor deze lunch.”
Tina onthult dat ze toen naast de koning kwam te zitten. “Ik was heel blij en vereerd. Ik had ook echt een heel mooie jurk gekocht en me thuis laten opmaken door Mari van de Ven. Die had ik helemaal speciaal ingehuurd. Ik kwam daar en er was al wat paniek, want Simone Kleinsma stond in de file.”
Daardoor werd de tafelschikking overhoop gegooid. “Ik kwam opeens naast Willem-Alexander terecht. Nou, ik was helemaal nerveus. Ik denk: hoe werkt het ook alweer met dat bestek, weet je wel. En: wat zeg je dan? Ik denk: ik wacht maar af. Ik had wel van Fons van Westerloo gehoord: ‘Hij kijkt altijd naar Hart van Nederland, daar is hij heel erg fan van!’”
Op een bepaald moment vroeg Willem-Alexander haar waarom zij eigenlijk aanwezig was. “Dus ik zei: ‘Nou, ik ben Omroepvrouw van het Jaar, want met SBS 6 gaat het heel erg goed.’ En toen zei hij: ‘O, daar kijk ik echt nóóit naar.’ Nóu! Ik was helemaal perplex. Ik had namelijk verwacht dat hij zou gaan zeggen: ‘Ik vind Hart van Nederland leuk!’”
De toenmalige Omroepvrouw van het Jaar vond dat heel gemeen van de koning. “Ik was dus eigenlijk helemaal stomverbaasd en ik kon geen woord meer uitbrengen. Ik dacht opeens wel: wat is dit eigenlijk onaardig! Nodig me dan níet uit!”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.