Nieuwste
Wijkagent ziet zwerm vliegen op raam: man ligt al 2 maanden dood in huis
Een wijkagent vond maandag in Alkmaar een bewoner dood in zijn woning. De man overleed twee maanden geleden. Een en ander was te zien aan de zwerm vliegen op de ramen.
De agent schrijft op Twitter dat ze voor het weekend al werden gealarmeerd door buren. Toen leek die melding nog niet onrustwekkend, omdat de bewoner in kwestie soms een hele maand in het buitenland verbleef.
De wijkagent legt uit: “Maar toch had ik er geen goed gevoel bij. Alles zag er precies zo uit als voor het weekend en de buren hadden niemand meer gehoord of gezien. Daarop had ik de poort die toegang gaf tot de tuin open gebroken en toen ik het achterraam zag, wist ik genoeg.”
Op de video van de agent is te zien dat er een grote zwerm vliegen op de ramen zit. “De bewoner is twee maanden geleden overleden”, klinkt het. De agent beklemtoont dat de video niet bedoeld is om te choqueren maar om te informeren. Wanneer mensen ramen als deze zien, moeten ze meteen de politie bellen.
…dus vandaag weer terug naar de woning gegaan. Alles zag er precies zo uit als voor het weekend en de buren hadden niemand meer gehoord of gezien. Daarop had ik de poort die toegang gaf tot de tuin open gebroken en toen ik het achterraam zag, wist ik genoeg. De bewoner is pic.twitter.com/fucGjh2DHq
— Wijkagenten Alkmaar-Noord (@WA_AlkmaarN) December 5, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.