Nieuwste
Peuter op schoot van Kerstman gebaart om hulp
Wat doen kleine kinderen gewoonlijk om hun ongenoegen te laten blijken? Doorgaans is dit krijsen of huilen. Dat zien we wel vaker. Minder gebruikelijk is dat peuters om hulp vragen aan de hand van gebarentaal.
Kerry Spencer leerde haar kinderen Amerikaanse Gebarentaal nog voor ze goed en wel konden praten. De moeder legt uit dat ze dit handig vond omdat ze zo met hen zou kunnen praten toen ze nog kleine baby’s waren.
Ze had echter nooit zien aankomen dat haar zoontje Samuel dit zou gebruiken om te laten blijken dat hij toch niet zo graag op de schoot van de Kerstman zat.
Samuel was amper een jaar oud toen hij gebarentaal gebruikte om zijn ongenoegen duidelijk te maken. Kerry onthult: “Ik stond aan de kant toen de foto werd genomen en zag eigenlijk niet dat hij om hulp gebaarde totdat ik de foto zag.”
De Amerikaanse moeder postte de foto jarenlang op Facebook en dat is inmiddels uitgegroeid tot een heuse kersttraditie. Enige tijd geleden postte ze de foto ook nog eens op Twitter.
Eigenlijk is het gebaar overigens verkeerd. Het duimpje zou omhoog moeten, maar dat kunnen we de baby moeilijk verwijten. Hij was toen nog volop aan het leren.
We taught our baby sign language. This is the sign for “help.” You’re welcome. pic.twitter.com/i6NkxBf4KP
— ?Dr. Frizzle (@Swilua) December 5, 2017
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.