Nieuwste
Mariska Bauer openhartig over haar herseninfarct
Woensdag doet Mariska Bauer haar verhaal in het televisieprogramma Geef om je hersenen. Daarin vragen de Herenstichting en Omroep MAX aandacht voor de gevolgen van hersenaandoeningen.
Mariska werd begin dit jaar getroffen door een herseninfarct. Ook Frans Bauer, haar man en tevens beroemde zanger, komt ook aan bod in de show. Beiden getuigen in het programma over de impact van het herseninfarct van Mariska op hun leven.
Bauer vertelde dat ze zich in januari van dit jaar niet lekker voelde. Ze vertelde haar man en zoon dat ze het gevoel had dat ze een dikke tong had. “Praten ging, maar het kostte me meer moeite”, onthulde Mariska. Eerst dachten ze nog aan een allergie. Maar een dag later bracht een MRI-scan de realiteit aan het licht. “Ze zagen dat ik een herseninfarct had gehad, een afsluiting door een bloedpropje. Inmiddels had ik ook meer verschijnselen: mijn mond stond scheef en mijn ene arm was verlamd.”
Mariska liet eerder weten dat ze gewoon moet aanvaarden dat ze inderdaad een herseninfarct heeft gehad. “Dat de oude Mariska, die altijd de bezige bij was, dat die er gewoon even niet meer is. En dat dat weer iets anders moet worden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.