Nieuwste
Mariska Bauer deelt verwoestend nieuws
Mariska Bauer en haar gezin hebben een zwaar jaar achter de rug. Bij aanvang van dit jaar werd de vrouw van Frans Bauer getroffen door een herseninfarct. De blondine zegt dat ze nooit meer de oude zal worden.
Mariska onthult dat de eerste maanden na het herseninfarct heel zwaar waren voor de familie. Ze had constant rust nodig. “Het kon best wel druk zijn binnen, dan zat ik buiten met een winterjas aan. Ik denk dat ik per dag anderhalf uur wakker was. Zo heb ik de eerste maanden doorgebracht.”
Komt nooit meer goed
De blondine voelt zich ondertussen wel goed, maar ze beseft dat ze nooit meer de oude zal worden. “Ik zou er heel veel voor overhebben om de oude Mariska te zijn, maar dat is niet meer. De oude Mariska was altijd met alles en iedereen bezig, behalve mezelf. Ik kon alles, ik deed alles, stond voor iedereen klaar. Niks was mij teveel.”
Mariska op één
Dat is nu wel veranderd. Nu zet Mariska zichzelf op de eerste plaats, en daarna de rest. Haar gezin moet haar toch nog vaak afremmen. Frans legt uit: “Mariska ziet soms haar eigen grens niet, die gaat dan toch weer over die grens.”
Door deze ingrijpende gebeurtenis is het gezin wel hechter geworden. Daarover zei Frans eerder: “Ik zei weleens: ‘Ik kan niet zonder Mariska leven’. Maar ik had het gevoel nog nooit ervaren. Begin dit jaar voelde ik wel hoe het zou zijn om haar te verliezen. Dat was verschrikkelijk. Er gaat dan van alles door je hoofd.” Voor 2023 is Frans alvast heel optimistisch: “Het wordt het jaar van de Bauers!”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.