Nieuwste
Lindy (36) overleden na hartverscheurend spoedhuwelijk in ziekenhuis
Zaterdag trouwde Lindy (36) uit het Brabantse Schijndel halsoverkop in het ziekenhuis in Den Bosch. Omdat Lindy niet wist of ze de kerst wel zou halen, moest het allemaal heel snel gaan. De prachtige vrouw kwam enkele uren later te overlijden.
In de ziekenhuiskapel liep Lindy zelfs haar laatste meters helemaal zelfstandig in de richting van de liefde van haar leven. Zo zijn zij en Manuel toch voor eeuwig met elkaar verbonden.
Lindy leed aan een hartkwaal en een spierziekte. Normaal zouden ze in januari in het huwelijksbootje stappen. Maar een telefoontje vanuit het ziekenhuis strooide roet in het eten. Er werd gevreesd dat de vrouw de nacht niet zou overleven. Daarom werd besloten om snel een huwelijksplechtigheid te organiseren.
Kerstsfeer
Christel de Laat, ook uit Schijndel, verbond de twee in de echt. “Het heeft me zo geraakt dat in zo’n noodgeval iedereen alles uit zijn handen laat vallen om er kost wat kost een onvergetelijk moment van te maken. Dat is nou het kerstgevoel in tienvoud.” De familie deelt mee dat Lindy vredig is ingeslapen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.