Nieuwste
John de Bever verbijsterd door appje Rachel Hazes
John de Bever is verbijsterd door een appje dat hij kreeg van Rachel Hazes. Daarin nodigde ze hem uit voor de concertserie Holland Zingt Hazes. “Ondanks mijn uitgesproken mening over Djarno”, vertelt hij.
Afgelopen zomer had hij zware kritiek geuit op de tourmanager van André Hazes jr., neefje Djarno Hofland. “Dat is geen echte manager, dat is meer een vriend die met hem meegaat naar optredens.”
Je zou dan toch verwachten dat Rachel Hazes niet echt blij zou zijn met zulke uitspraak en John Bever op de zwarte lijst zette. Maar dat bleek niet waar. Integendeel. Rachel nodigde hem hoogstpersoonlijk uit voor de concerten. John was dan ook verbaasd toen hij vlak na de première van de Hazes docu een appje kreeg van Rachel.
John onthult: “Ik had geen appje van Rachel verwacht. Dat gebeurde een dag na de première. Ze schreef dat zij en André het leuk zouden vinden als ik bij Holland zingt Hazes zou gaan optreden. Als ik daar ook in geïnteresseerd zou zijn, kon ze mijn naam aan de producent doorgeven.”
John kon het maar niet geloven. “Ik wist niet wat ik hoorde. Dat is mijn droom. Ik zing vaak veel van zijn nummers. Ik vond het ook wel stoer dat ze, ondanks mijn uitgesproken mening over Djarno, toch contact had gezocht. De productie was het er ook mee eens en daarom sta ik dus volgend jaar drie avonden lang in Ziggo Dome. Daarmee komt mijn grootste droom uit.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.