-

Nieuwste

Jack (10) wil jongens uit meer redden, maar komt zelf om het leven

Een van de drie kinderen die overleden bij het drama op een bevroren Engels meertje ging het ijs op om de jongens te redden. De jongen had hen even voordien door het ijs zien zakken. Dat melden getuigen die rouwen om het overlijden van de tienjarige Jack.

Bij de tragedie in de buurt van Birmingham kwamen maandag ook jongens van 11 en 8 om het leven. Britse media geven aan dat ze uit hetzelfde gezin kwamen. Volgens de politie vecht een jongen van zes nog voor zijn leven in het ziekenhuis.

De tienjarige Tommy Barnet getuigt: “Het begon toen één van de jongens met zijn voet vast kwam te zitten in het ijs. Zijn vrienden kwamen helpen en toen zakten ze er allemaal doorheen.” Jack Johnson, die de andere jongens niet kende, stond aan de kant en zag het allemaal gebeuren. Volgens omstanders twijfelde hij geen seconde en ging meteen het ijs op om de kinderen te redden.

Jack viel helaas ook in het water en kon niet meer op eigen kracht aan de oever raken. De held werd naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later zou overlijden.

Een familielid laat weten op de sociale media: “Hij kende die jongens niet eens en toch ging hij het ijskoude water in. Dat toont wel aan dat hij een geweldig kind was.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder