Nieuwste
Puppy met al zijn spulletjes gedumpt in bos
Hank was amper acht maanden oud toen hij moederziel alleen in het bos werd aangetroffen. Hij gedroeg zich helemaal niet als een normale puppy. De hond zat droevig en stilletjes in zijn afgedankte hondenmand.
Naast hem lag een zak hondenvoer en zijn speelgoedjes. De zak hondenvoer was dicht en die kon Hank natuurlijk niet zelf openen. Zijn wanhopige blik sprak boekdelen.
De vinder contacteerde het lokale dierenasiel en die schoten meteen in actie. Ze wisten niet hoe de hond zich zou gedragen. De dierenbeschermers vreesden dat hij agressief zou zijn, maar het tegendeel was waar.
Oprichter van Humans and Animals United, Rosa Fond, vertelde: “Hij was niets anders dan liefde vanaf het moment dat hij bij ze was. Iedereen zag dat hij de liefste hond was.”
Later kwam in de dierenkliniek aan het licht dat Hank een gebroken pootje had. Die breuk had hij minstens twee weken voor zijn redding opgelopen. Daarom kwam hij in het bos ook niet uit zijn mand. Het deed gewoon te veel pijn.
De organisatie zal nu een levensreddende operatie voor hem betalen. Maar eerst moet hij voldoende aan krachten winnen.
De medewerkers van de kliniek leggen hem alvast goed in de watten. “Hij moet nog een kleine reis maken voordat hij geadopteerd kan worden. Maar hij is nu veilig en zal nooit meer pijn worden gedaan.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.