-

Nieuwste

Opnieuw zware problemen voor Hans van De Scheetjes

De Scheetjes zijn al even afgevoerd van televisie, maar toch komt Hans nog vaak in het nieuws. Na de scheiding met Karin zit het hem niet mee, hoewel hij in september nog aankondigde opnieuw te gaan trouwen. Nu zit Hans opnieuw in de problemen.

2021 was een zwart jaar voor De Scheetjes. Hans en Karin besloten te scheiden. Hans leerde algauw een nieuwe liefde kennen en Karin ging ervandoor met zijn broer. De scheiding werd een echte vechtscheiding en er waren online schermutselingen. Hans kreeg zelfs gezondheidsproblemen en moest in het ziekenhuis worden opgenomen.

De arme man heeft wel wat rust nodig, maar nu gaan de poppen opnieuw aan het dansen. Ditmaal heeft alles te maken met zijn golfbaan. Op Bonaire blijft de regen met bakken uit de lucht vallen en dat is natuurlijk niet goed voor zijn Flamingo Adventure Golf. De golfbaan staat namelijk compleet onder water. Hij kan daardoor al twee weken geen gasten ontvangen. Bovendien is er ook behoorlijk wat schade.

Toch ook een lichtpuntje. Zijn grote liefde Sorina steunt hem door dik en dun. Samen groeven ze een slootje om het water te laten weglopen. De omgeving staat voorlopig echter compleet blank, dus dat verhelpt de situatie niet meteen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder