Nieuwste
Marc van der Linden na herseninfarct: ‘Lag uren te bibberen op de grond’
Nadat hij geveld was door een herseninfarct lag Marc van der Linden wel drie uur op de grond van zijn flat. Zijn vader zou hem uiteindelijk vinden. “Het was inmiddels middernacht toen mijn vader mij vond, als uit de hemel gezonden”, vertelt Marc.
Hij heeft nog een lange weg te gaan, hoewel de uitslagen niet zo slecht waren. “Ik heb een behoorlijke opdonder gekregen en ben hier nog wel even zoet mee. Ik moet straks revalideren om weer te kunnen lopen”, geeft hij aan vanuit het ziekenhuis. Hij volgt tevens logopedie. “Want, zoals je hoort, praat ik anders dan voorheen. Toch waren er geen echte uitvalverschijnselen, ik mag geloof ik niet mopperen.”
Marc heeft moeite met praten, maar toch wil hij absoluut zijn verhaal doen. Hij onthult dat hij op de grond viel toen hij het herseninfarct kreeg. Daarbij stootte hij tegen een kastje met een wonde onder zijn oog tot gevolg.
Hij had enkele uren een afspraak staan met zijn vader. Toen Marc zijn telefoon niet opnam, begon de vader het ergste te vrezen. Aangezien Marc de deur niet opende, moest hij een raampje intikken. Toen zag hij Marc liggen en belde meteen de hulpdiensten.
Marc was de hele tijd wel bij bewustzijn. “Daar heb ik minstens drie uur gelegen, zonder dat ik alarm kon slaan. Ik kon nergens bij en heb al die tijd maar liggen bidden: ‘Wees gegroet Maria, vol van genade…’ Een katholiek jongetje, zo ben ik opgevoed, en ineens komt dat weer naar boven in dat soort omstandigheden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.