Nieuwste
Jongetje (8) overleden nadat vader hem opsluit in ijskoude garage
In New York is oud-politieagent Michael Valva veroordeeld voor mishandeling en moord van zijn zoontje. De man sloot de jongen Thomas (8) zestien lang op in een ijskoude garage. Thomas raakte onderkoeld en overleed.
Door een telefoontje naar de hulpdiensten viel Valva door de mand. Uit onderzoek bleek dat hij pas een uur na het overlijden van de jongen belde. Een van de juryleden merkt op dat hij ook helemaal geen spijt toonde. “Alles wat hij deed en zei was verdorven onverschilligheid.”
Thomas had een vorm van autisme. Sommige juryleden hadden tijdens het proces slaapproblemen vanwege de schokkende onthullingen. “Een van de eerste dingen die ik deed was mijn twee kleinkinderen bellen – ik heb een 5-jarige kleindochter en een 2-jarige kleinzoon – om hun stemmen te horen, om hen te vertellen dat ik van ze hou.”
Tijdens de rechtszaak kwam ook aan het licht dat de tienjarige broer van Thomas eveneens zwaar verwaarloosd werd. De jongens kregen nauwelijks te eten. Op school zagen onderwijzers hoe ze in de vuilnisbak naar eten zochten. Valva riskeert een gevangenisstraf van 25 jaar tot levenslange opsluiting.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.