-

Nieuwste

Jinek opnieuw verstoord door twee mannen: ‘Opstaan voor Qatar’

Dinsdagavond is de uitzending van Jinek verstoord door twee mannen. Zo wilden ze aandacht vragen voor de misstanden in Qatar. De heren schreeuwden: “Laten we opstaan voor Qatar.” Niet iedereen is echter overtuigd van het spontaan karakter van de actie. Volgens heel wat Twitteraars is dit de zoveelste stunt.

Eva Jinek sprak de mannen rustig toe. “Ik snap het jongens, helemaal. Ik denk dat heel veel mensen dit begrijpen. Heel veel mensen zitten met hun handen in het haar. Maar ik weet ook niet wat ik kan doen om dit voor jullie op te lossen.”

Daarna namen de mannen weer gewoon plaats in het publiek. Maar talrijke mensen twijfelen aan het oprecht karakter van de actie. Iemand laat weten: “Blijkbaar een nieuw item bij #Jinek is de geënsceneerde verstoring van de uitzending. Dit keer twee mannen: ’Laten we opstaan voor Qatar!’” Nog iemand anders schrijft: “Alles voor de kijkcijfers.”

Reactie RTL

Ondertussen reageert ook een woordvoerder van RTL op de kwestie. “Wij vinden het als programma ontzettend belangrijk om aandacht te besteden aan maatschappelijke discussies, bijvoorbeeld over Qatar of het klimaat, maar wij vinden wel dat die onderwerpen aan tafel moeten worden besproken op een nette manier. Helaas is er nu al een aantal keer misbruik gemaakt van onze gastvrijheid en dat betreuren we.”

Volgens de woordvoerder ging het wel degelijk om een spontane en niet voorziene actie. “Voor de duidelijkheid gaat het hier dus niet om statements die in scène zijn gezet, want daar zouden we als programma nooit aan meewerken en dat hebben we in het verleden ook nooit gedaan. Veiligheid heeft uiteraard onze hoogste prioriteit, al kunnen we niet ingaan op vragen over de exacte veiligheidsmaatregelen. We zullen in de uitzending van woensdagavond hier dan ook zeker op terugkomen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder