-

Nieuwste

Dochter Tanja Jess verandert officieel van geslacht

De 19-jarige dochter van Tanja Jess heeft officieel haar geslacht laten veranderen. Nu gaat ze door het leven als Alice Jess. Tanja vertelt in Vrouw Glossy over dit speciale moment.

Ze vertelt: “Alice is niet zo’n uitbundig iemand, ze is vrij introvert. Haar emoties gaan altijd een beetje naar binnen.’ Het belangrijke moment hebben ze gevierd met een lunch en shopsessie in Amsterdam. Als zij blij is, ben ik ook blij.”

Tanja vindt het wel pijnlijk dat de oude naam van haar dochter nu niet meer genoemd mag worden. “Alsof er iemand dood is. Voor mij is haar oude identiteit niet dood. Ik heb daar heel warme herinneringen aan. Maar zij wil daar niet meer mee geconfronteerd worden, voor haar zijn dat pijnlijke herinneringen. Dat respecteer ik, maar dat voel ik natuurlijk niet zo.”

Bij aanvang van het jaar kwam aan het licht dat Alice in transitie is. Jess schrijft nu openlijk over het thema om meer bewustwording en verdraagzaamheid te creëren.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht dat is gedeeld door @alicejessofficial

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder