-

Nieuwste

Biertje op café wordt flink duurder

Horecaondernemers kregen van Heineken te horen dat ze per 1 januari hun prijzen verhogen, gemiddeld met 10,7 procent. Deze verhoging komt er bovenop de eerdere verhogen van januari en augustus.

In een brief aan ondernemers staat te lezen: “Wereldwijd zien we de prijzen fors oplopen. Dit geldt ook voor ons als bedrijf. Of het nu gaat om transport, grondstoffen als mout en hop of verpakkingsmaterialen als karton en aluminium; de prijzen rijzen de pan uit als het gaat om het brouwen, verpakken en vervoeren van onze bieren.”

Volgens de bierbrouwer worden niet alle prijzen doorgerekend. “Heineken absorbeert een deel van die enorme kostenstijgingen. Tegelijkertijd kunnen we niet alle kosten op onze schouders nemen en ontkomen we er niet aan om een deel van die stijgingen door te berekenen in onze prijzen.”

Het is nog niet bekend of ook de prijzen van bier in de winkels en supermarkten omhoog zullen gaan.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder