Nieuwste
Twee doden gevonden in auto zijn vermiste Hebe (10) en Sanne (26)
De politie twijfelt er niet aan dat de twee lichamen in de gevonden Kia Picanto bij knooppunt Empel de vermiste Sanne (26) en Hebe (10) zijn. De identiteit van de overleden personen is wel nog niet officieel vastgesteld.
Een agent zag woensdagavond bandensporen bij het knooppunt. Een helikopter vond uiteindelijk de verlaten auto. De auto lag in het water in een flauwe bocht van knooppunt Empel. Rond de vindplaats zijn schermen geplaatst. Op Twitter laat de politie weten: “We wensen alle betrokkenen veel sterkte.”
De beste vriend van Sanne, Mark Deckers, is zwaar aangeslagen. “We zijn er niet meer”, laat hij weten.
Hebe en Sanne waren voor het laatst gezien op de A59 bij Waspik in een zwarte Kia Picanto. Maandag aan het eind van de middag waren ze vertrokken vanaf ’t Overstapje. Dat is een orthopedagogisch dagcentrum in Raamsdonksveer. Ze waren vervolgens onderweg naar de woning van Hebe in Vught, waar ze nooit toekwamen. Hebe is gehandicapt en heeft zorg nodig. Sanne was haar begeleidster. Maandag stuurde de politie dan een Amber Alert uit.
De #A59 vanuit Waalwijk richting Den Bosch is bij knooppunt Empel afgesloten. We doen daar ter plaatse onderzoek naar de gevonden Kia Picanto. Dat gaat nog enige tijd duren. #Hebe #Sanne pic.twitter.com/j5nor891WC
— Politie Eenheid Oost-Brabant (@Pol_OostBrabant) October 19, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.