Nieuwste
Sanne (26), begeleidster van Hebe, begraven in besloten kring
Vrijdag vond in Heeze de besloten uitvaart plaats van Sanne (26), de begeleidster van de tienjarige Hebe. Vorige week kwamen ze samen om het leven bij een noodlottig ongeval. De twee waren dagenlang vermist en werden uiteindelijk gevonden in een auto in het water bij Den Bosch. Ze waren onderweg naar huis in Vught.
Bij het huis van Hebe in Vught kunnen nog altijd bloemen worden neergelegd. Dat liet een woordvoerster van de familie eerder weten. De ouders van Hebe richtten het speciale Hebehuis op vanwege de moeilijke zorgvraag van hun gehandicapte dochter. Na de begrafenis van vrijdag wenste de familie van Sanne de media niet te woord te staan.
Sanne en Hebe werden sinds maandag 17 oktober vermist, nadat ze uit Raamsdonkveer waren vertrokken richting huis. Daags nadien werd dan meteen een amber alert uitgestuurd. Sanne was Hebe gaan ophalen bij een dagcentrum en dan zouden ze in een zwarte Kia Picanto huiswaarts keren.
Uiteindelijk werden ze na een dagenlange zoektocht woensdag aangetroffen in het water langs een snelweg in Den Bosch.
Donderdagmiddag vond de uitvaart voor Hebe plaats. Omdat de ouders, beiden zzp’ers, voorlopig niet in staat zijn om te werken werd een inzamelingsactie op touw gezet. Op een dag tijd werd maar liefst 50.000 euro opgehaald.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.