-

Nieuwste

Koffiezaak rekent onbeschofte klanten dubbel aan

Onvriendelijke klanten moeten bij een Britse koffiezaak dubbel betalen. Wie beleefd groet en alsjeblief zegt, komt goedkoper uit.

De uitbater van de zaak Chaii Stop in Preston hing een speciaal bordje op. Een thee kost vijf pond. Maar wie beleeft goeiedag en alsjeblief zegt, is met 1,90 pond veel goedkoper uit. Die actie zorgt voor een positieve sfeer in de zaak. Usman Hussain legt uit: “We hebben nog nooit last gehad van onbeschofte klanten, maar sinds we het bord hebben, zijn de mensen meer open en lachen ze met ons mee. Uiteindelijk weet je nooit wat iemand heeft meegemaakt om zo onbeleefd te doen.”

De uitbater wil dat mensen zich goed voelen in zijn zaak, hoe moeilijk dat vroeg in de ochtend soms is. “Als een klant geen manieren heeft, wijs ik naar het bord en vragen ze het meteen weer beleefder.”

Naar eigen zeggen heeft hij nog wel geen vijf pond moeten aanrekenen. “Het bordje zet de mensen wel aan het denken en praten – als een ijsbreker – en daar gaat het ons allemaal om. Alle negativiteit wordt bij de deur achtergelaten.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder