-

Nieuwste

Kijkers Chateau Meiland verbijsterd over gedrag Leroy

In de laatste aflevering van Chateau Meiland zijn de kijkers behoorlijk geschrokken van Leroy. De hele familie ging terug naar Frankrijk om afscheid te nemen. Maar tijdens de autorit leren we een andere kant van Leroy kennen. “Wat is er met Leroy gebeurd?”, klinkt het.

De Meilandjes keerden voor de laatste keer terug naar hun kasteel in Frankrijk. Om tijd te besparen besloten ze om apart te rijden.

Wanneer Maxime en Leroy eindelijk in de auto zitten, komt de blondine erachter dat ze de broodjes vergeten was. Dan wordt het Leroy teveel. “Dan hebben we de hele dag geen vreten”, roept hij vloekend.

De anders zo hysterische Maxime blijft ditmaal kalm en stelt voor om langs tankstation te rijden om daar broodjes te halen. Leroy wil er niet van weten. “Ik ga niet iets van het tankstation eten. Dan zitten we de hele tijd croissantjes te vreten.”

Maxime belt Erica en Martien om te zeggen dat ze terugdraaien voor de broodjes. Dat vindt Martien maar niks. “Dan haal je de broodjes onderweg maar”, vindt ook hij. Leroy besluit wijselijk om te zwijgen, maar aapt vervolgens de maniertjes van de kasteelheer na.

Kijkers haken af

Kijkers zijn niet te spreken over het gedrag van Leroy. Iemand tweet: “Wat is er met Leroy?” Een andere social mediagebruiker vraagt zich af: “Heeft hij iets geslikt?” Heel wat kijkers laten weten niet meer te zullen kijken: “,Ik dacht weer eens even kijken maar geen Chateau Meiland meer voor mij. Ontevreden smoelen en dat gekat naar elkaar. En wat is Leroy een eikel. Het enige leuke is het chateau, maar dat is verkocht.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder