-

Nieuwste

Henny Huisman scheldt Peter Gillis uit: ‘Neppe dikzak’

Henny Huisman is helemaal uitgekeken op Peter Gillis. Hij snapt niet dat hij überhaupt op televisie mag verschijnen. “Hij is een neppe dikzak”, vindt hij.

Peter Gillis krijgt de laatste tijd bakken kritiek over zich heen. Zijn vakantieparken zouden een smerige boel zijn en nu is er ook de aangifte vanwege de mishandeling van zijn partner Nicol. Toch blijft Peter Gillis gewoon op de buis. Er is zelfs een negende seizoen van Massa is Kassa aangekondigd.

Henny Huisman snapt er niks van. Meer nog. Hij vindt het walgelijk om naar Gillis te kijken. “Die dikzak, die Peter Gillis. Die speelt de baas. Die wil even laten zien dat hij overwicht heeft: dit moet zus, dat moet zo. Maar hij moet zelf als baas het beste voorbeeld geven, dan ben je een goeie baas.”

Henny vindt dat Peter niet het goede voorbeeld geeft. “Dat hij er zo uitziet, daar kan hij niks aan doen, nou ja, wel een beetje, maar hij speelt een baas en hij geeft zelf het slechtste voorbeeld. Als je het zelf laat verslonzen, kun je geen perfectie van je personeel vragen.”

De BN’er vindt Martien Meiland bijvoorbeeld veel authentieker. “Die is wel totaal zichzelf. Die speelt natuurlijk wel extra leuk als de camera draait, maar dat heeft iedereen. Maar het soort man dat we bij Meiland zien, dat ís hij. Daar kun je wel of niet van houden, maar nep is het niet.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder