Nieuwste
Grote ramp voor Gordon: ‘Waar moet dit heen?’
Gordon moet zijn koffiezaak Blushing in Blaricum eerder sluiten dan aangekondigd. In een bericht op Instagram legt hij uit dat hij echt niet anders kan en dat er niemand is om in te roosteren.
Gordon zegt zeer teleurgesteld te zijn dat hij vanwege personeelstekort moest besluiten om zijn zaak te sluiten. De tranen zijn ondertussen wel opgedroogd. Gordon verlaat zijn zaak met opgeheven hoofd, “waar ik vele mensen een baan heb bezorgd en heel veel mensen heb blij gemaakt met mijn koffie en heerlijke gerechten en dito taarten.” Wel maakt hij zich ernstig zorgen om Nederland in het algemeen. “Want waar moet dit heen? 10% erbij op het minimumloon? Waar moeten we die doorberekenen? Koffie straks 5 euro maken?”
De zanger geeft ook nog mee dat hij persoonlijk aanwezig zal zijn om afscheid te nemen. “Dat gaat niet makkelijk zijn maar ik weet dat ik trots kan zijn op wat ik heb neergezet dat ik al die nare vervelende azijnpissers anders heb bewezen namelijk dat als je je hart volgt en je vasthoudt aan je dromen die ook werkelijkheid kunnen worden. Misschien sluit er zondag een deur maar ik weet dat er twee andere weer zullen opengaan!”
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.