-

Nieuwste

Grote ophef vanwege kapsel Máxima tijdens uitvaart Queen Elizabeth

Zondag kwamen koning Willem-Alexander, Máxima en Beatrix aan op Buckingham Palace. Op Twitter ontstond er ophef vanwege het kapsel van de koningin. Mensen zijn niet te spreken over het kapsel van Máxima tijdens de formele receptie.

Koning Charles hield zondag een receptie voor de presidenten, vorsten en premiers van verschillende landen.

Vooraf konden de hoogwaardigheidsbekleders een laatste groet brengen aan Queen Elizabeth. Het is niet geweten of de Oranjes van deze mogelijkheid gebruik maakten.

Op Twitter ontstond er grote ophef om het onverzorgde kapsel van Máxima. Josin Droogendijk beet de spits af met een scherpe tweet. “Als je met zo’n kapsel aan het Britse hof verschijnt in tijden van rouw, heb je iets echt niet begrepen.” Ze legt uit dat uiterlijk en respect aan het Britse hof heel belangrijk zijn.

Haar tweet krijgt veel bijval. Zo reageert iemand: “Volledig mee eens, ik schrok er echt van. Normaal is ze nooit zo bij de grote evenementen, dan is haar kapsel altijd wel net eigenlijk. Ik snap niet waarom ze denkt dat ze zo kan verschijnen bij het paleis.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder