Nieuwste
BEELDEN: Volgers Bas Smit woedend om foute grap
Volgers van Bas Smit zijn razend. Hij dacht een grapje te maken, maar dat viel heel slecht bij heel wat fans.
Bas Smit en Nicolette van Dam genieten momenteel van een vakantie in Marbella. Toen ze gisteren op het strand zaten, keken ze raar op. In de verte lag een man doodstil op het strand. Bas schreef bij de video: “Man ligt al een uur zo. Wat heerlijk. Ben gewoon jaloers. Tenzij ‘ie dood is.” Later deelde hij nog een update. “Voor de nieuwsgierige mensen. De meneer die daar lag was inderdaad overleden. Hebben hele mooie ceremonie gedaan en zachtjes de zee in geschoven.”
Zijn volgers reageerden woedend en overlaadden zijn inbox met ongeruste berichten. “Hoop dat dit geen grap van je is! Beetje ongepast dan. Geen humor wat ik van je gewend ben”, klinkt het onder andere.
Maar Bas is niet onder de indruk en doet er nog een schepje bovenop. “Voor 95% zeker dat ‘ie overleden was. Heb nog geprobeerd te cremeren, maar lag met z’n benen in de branding die dus nat waren geworden. Zelfs met 10 aanmaakblokjes lukte het niet, dus deze manier leek mij het mooiste? Als ik het anders moet doen even snel zeggen, want hij drijft nog voor de eerste boei, dus dan haal ik ‘m terug.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.