Nieuwste
Peter Gillis mishandelt Nicol op gruwelijke wijze: ‘Beet in rug en neus’
De officier van justitie maakte vandaag maar details bekend over hoe Peter Gillis zijn vriendin Nicol Kremers mishandelde. Hij beet Nicol in haar neus en rug, duwde haar tegen de muur, kneep in haar borsten en aan haar oor, en trok ook nog eens aan haar haren en armen.
De mishandeling vond plaats in vakantiepark Prinsenmeer in Ommel op 29 mei. Daarna moest Gillis een nacht in de politiecel doorbrengen.
Aanvankelijk ontkende het koppel de geruchten over mishandeling. Ze postten Code Rood op hun sociale media met de boodschap: “Deze berichtgeving is niet waar, wij zullen verder niet reageren.” Van bij het Italiaanse Gardemeer lieten ze weten dat de berichtgeving was bedoeld om te stoken in hun relatie.
Maar toen Gillis vorige week voor de rechter moest verschijnen, was er geen ontkennen meer aan. Hun advocaat Ton van den Biezenbos liet verstaan dat er geen aangifte is gedaan. De officier van justitie zei wel dat Nicol een belastende verklaring aflegde. Toch ging het OM zelfstandig over tot vervolging.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.