-

Nieuwste

Net binnen: Nieuwe aflevering Boos met John de Mol over The Voice-schandaal

John de Mol

Tim Hofman van Boos vroeg een tweede interview aan met John de Mol. Eerder interviewde hij de Talpa-baas al over de wantoestanden bij The Voice. Donderdag komt er een nieuwe uitzending die opnieuw in het teken staat van het The Voice-schandaal.

Hofman zette eerder de mediawereld op zijn kop met de schokkende onthullingen van slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag achter de schermen van The Voice. Meerdere vrouwen deden anoniem hun verhaal.

De gevolgen waren groot. RTL schrapte het programma en coaches Marco Borsato en Ali B verdwenen tot op de dag vandaag uit de schijnwerpers. Ook de ex van Linda de Mol, Jeroen Rietbergen, kwam onder vuur te liggen. De bandleider bood meteen zijn ontslag aan en pakte zijn koffers naar de Verenigde Staten voor een intensieve behandeling. Eind april kondigde het Openbaar Ministerie aan dat ze een strafrechtelijk onderzoek instellen tegen de vier verdachten. Naast Ali B, Marco Borsato en Jeroen Rietbergen, gaat het ook om de regisseur Martijn N. Voorlopig is nog niet bekend of de zaak ook voor de rechtbank komt.

Het is nog niet geweten waarover Hofman nu met John de Mol wil praten. Het heeft er alle schijn van dat meerdere mensen binnen Talpa hun beklag deden. Inmiddels zou er ook bewijs zijn dat De Mol voor 2019 op de hoogte was van enkele wantoestanden.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder