Nieuwste
Elsa (9) mocht nooit in bed slapen, kreeg amper eten en kan niet praten
Met een misvormde ruggengraat en breuken aan benen en armen. Zo is de negenjarige Elsa aangetroffen in de omgeving van Napels. Sinds haar geboorte mocht ze nooit in een bed slapen, ging nooit naar school en kan niet praten. Heel Italië is diep verontwaardigd over het lot van het meisje.
Een medelevende buurvrouw zorgde voor een kantelpunt in het leven van Elsa. Ze meldde de situatie bij de stadsdiensten en die stuurden maatschappelijke werkers op pad. Die vonden haar in een ellendige toestand. Om haar identiteit te beschermen gaven ze haar de naam Elsa, naar de Disneyprinses uit Frozen. Na tussenkomst van de jeugdrechtbank is het meisje dan een maand lang opgenomen in het ziekenhuis. De ouders vlogen de cel in en haar zussen en broers in een pleeggezin geplaatst.
De ouders namen zelfs niet de moeite om haar te voeden. Haar jongere broers gaven haar af en toe stiekem melk en koekjes. Omdat ze nog nooit in een bed had geslapen, was haar ruggengraat zwaar misvormd. Ook heeft ze nooit goed geheelde breuken aan armen en benen. Wellicht zijn deze breuken het gevolg van slagen.
Revalidatie
Elsa wordt nu voor het eerst in haar leven geknuffeld en omringd met liefde. Gelukkig zijn de eerste tekenen van herstel zichtbaar. “Ze praat nog niet, maar glimlacht geregeld”, laat een geëmotioneerde zorgverlener weten. Normaal kauwen kan ze nog niet, maar dankzij smoothies en babyvoeding kan ze alvast wennen aan nieuwe smaken.
Elsa heeft ook verkorte pezen waardoor ze niet goed kan bewegen. Daarom wordt in september gestart met een intensief revalidatieprogramma. De tijd moet uitwijzen of ze ooit zal kunnen functioneren en stappen zoals andere kinderen. “Maar eerst en vooral willen we dat Elsa begrijpt wat het betekent om geliefd te zijn. We hopen op haar wedergeboorte, zodat ze de horror van haar verleden achter zich kan laten.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.