Nieuwste
Vrouw René van der Gijp doet boekje open over stoppen Vandaag Inside
Vorige week besloten de heren van Vandaag Inside om de stekker uit het programma te trekken. Aanleiding was de heisa rond het kaarsverhaal van Johan Derksen. Volgers vragen zich af hoe het nu is met René van der Gijp nu hij plotseling alleen thuis zit. Zijn vrouw Minouche vertelt hoe het met hem gaat.
In haar Instagram Stories schrijft Minouche: “Afgelopen dagen waren hectisch, kun je wel zeggen. We hebben werkelijk duizenden berichten ontvangen van bekende, maar ook veel onbekende mensen die steun betuigde.” Dat vonden ze geweldig.
Het liefst van al zouden ze iedereen persoonlijk willen bedanken, maar dat is uiteraard moeilijk. Daarom bedankt Minouche de fans langs deze weg. Ook vertelt ze hoe het nu gaat met René. “Met René is echt alles prima. Hij geniet nu even van zijn vrije tijd.”
Kaarsrel
In de uitzending van vorige week dinsdag getuigde Johan Derksen over een verhaal van seksueel grensoverschrijdend gedrag van vijftig jaar terug. Hij zou een bewusteloze vrouw gepenetreerd hebben met een kaars. René van der Gijp zei daarover: “Johan heeft het later verdraaid, en gezegd dat ie tussen haar benen stond. Dat was slecht, maar dat deed hij dus omdat het gewoon niet waar is. En dat was niet handig: dat kun je dan niet meer nog een keer recht praten. Dat moet je ook niet willen. Laat het maar overwaaien. Hij gaat het toch niet toegeven.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.