Nieuwste
Vermeend slachtoffer van Johan Derksen meldt zich: ‘Zwaar vernederd’
Vorige week kwam Johan Derksen zwaar onder vuur te liggen nadat hij live op televisie bekende een vrouw aangerand te hebben met een kaars. Het OM startte een onderzoek en vroeg betrokkenen om zich te melden. Vandaag claimt een vrouw dat zij het slachtoffer was van Johan Derksen. Nu blijkt dit toch een fictief verhaal te zijn.
De vrouw, die advocate is, schreef op LinkedIn: “Wat een rotweek was het voor je. Voor mij ook. Je zei dat je je kapot schaamde. Ik schaamde mij toen ook. Nog steeds wel eens. Na 50 jaar. Nietsvermoedend werd ik wakker, zette het nieuws an en daar was je. In geuren en kleuren vertelde je wat er die bewuste avond, 50 jaar geleden, gebeurde. Er werd gelachen om de kaars. Volgens en voetballer had ik nog geluk gehad, want het was geen honkbalknuppel geweest. Hard gelach. En jij lachte mee. Ik was overdonderd, kon het niet geloven en barstte in huilen uit. Ik werd misselijk en kreeg geen hap meer door mijn keel.”
Orde van de dag?
In Vandaag Inside zei Johan Derksen dan dat de vrouw de volgende ochtend wellicht wakker werd en overging tot de orde van de dag.
Daarover zegt de vrouw: “Zo ging het niet helemaal. Ik heb me heel lang, echt heel lang, vernederd en echt heel slecht gevoeld. Ik schaamde me. Heb me altijd afgevraagd waaraan ik het verdiend had. Ik durfde het tegen niemand te zeggen. Nog steeds niet. Bang dat het mijn eigen schuld was. Bang om uitgelachen te worden. En nu gebeurde dat alsnog. 50 jaar later. En en hele week lang kon iedereen dat zien.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.