Nieuwste
Pakkende beelden: Bezorgers houden twee minuten stilte tijdens Dodenherdenking
Mensen in heel Nederland hielden twee minuten stilte om soldaten en burgers te herdenken die tijdens de Tweede Wereldoorlog om het leven zijn gekomen. Op Twitter gaan beelden viraal van hoe ook bezorgers alles laten vallen om twee minuten stil te zijn.
Zo parkeerde een bezorger van de Albert Heijn zijn bus langs de weg in Dieren. Daar blijf hij twee minuten stil voor zijn bus staan. De tweet lokt heel wat lovende reacties los. “Respect” en “Klasse jongen”, klinkt het onder meer.
Een andere twitteraar deelt een foto van een maaltijdbezorger in Eindhoven die ook alles liet vallen. “Stond al keurig om 19:58 naast zijn fietsje.”
Een bezorger van PostNL respecteert de stilte eveneens. Hij post een foto met de tekst ‘4 mei herdenken’, met zijn vrachtwagen langs de kant van de weg.
Klasse jongen!#Dodenherdenking pic.twitter.com/sHGbYs3EDC
— Ramon Wolters (@RamonWolters) May 4, 2022
I kwam er eentje tegen in het wild! Stond al keurig om 19:58 naast zijn fietsje. pic.twitter.com/UOgdP7vfNr
— Janna (@jannadw_) May 4, 2022
4 mei herdenken ? #postnl #4mei #Dodenherdenking @PostNL pic.twitter.com/0ItMKPwtLC
— Nils (@TheTechSavyGuyx) May 4, 2022
Terwijl het Amsterdamse verkeer voorbij raast staat aan het water een fietser 2 minuten stil.#Dodenherdenking pic.twitter.com/C1eJb0vnMR
— Harrison Sealts (@HarrisonSealts) May 4, 2022
Ook voor deze bezorger een like?? pic.twitter.com/8XWDtnW8Xe
— AB (@BossenAnnem) May 4, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.