Nieuwste
Ouders klagen zoon aan omdat ze na zes jaar huwelijk nog geen kleinkind hebben
Een echtpaar klaagt hun eigen zoon aan omdat hij na zes jaar huwelijk hen nog altijd geen kleinkind heeft geschonken. De meldt The Times of India. De ouders eisen dan ook een forse schadevergoeding.
“Welk geslacht het ook is, maakt ons niet uit. Wij willen gewoon een kleinkind”, klinkt het. Sanjeev en Sadhana Prasad, 57 en 61 jaar, zijn er helemaal klaar mee. Hun zoon is al zes jaar getrouwd, maar er komen maar geen kinderen. Dat is volgens hen het minste wat hun zoon en schoondochter kunnen doen.
De ouders spendeerden al hun spaargeld aan de opvoeding van hun zoon, betaalden zijn dure pilotenopleiding in de VS, namen hem terug in huis toen hij werkloos was en ze financierden op de koop toe ook zijn uitgebreide bruiloft.
Ze stapten naar de rechtbank en eisen een schadevergoeding van 624.000 euro als ze niet binnen het jaar een kleinkind hebben. “Pas als we een kleinkind hebben om tijd mee door te brengen, zal onze pijn draaglijk zijn”, vinden zij. De advocaat beschrijft het als mentale gruwel. “Het is de droom van elke ouder om grootouder te worden. Zij wachten daar al jaren op.”
Haridwar, Uttarakhand | Parents move court against son&daughter-in-law, demand grandchildren/Rs 5 cr compensation.
They were wedded in 2016 in hopes of having grandchildren. We didn’t care about gender, just wanted a grandchild: SR Prasad, Father pic.twitter.com/mVhk024RG3
— ANI UP/Uttarakhand (@ANINewsUP) May 11, 2022
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.