Nieuwste
Net binnen: Onterecht geld afgeschreven bij groot aantal ING-klanten
Afgelopen vrijdag is door een technische storing onterecht geld afgeschreven van de rekening van een onbekend aantal ING-klanten. ING is momenteel druk bezig met het terugstorten van de gelden.
Bij een onbekend aantal klanten zijn vrijdag onterecht kosten in mindering gebracht. Bij de meeste klanten gaat het om zes euro. Bij sommige rekeninghouders gebeurde dit zelfs meerdere keren. Op Twitter gaan berichten rond van klanten die zeggen dat er vijftien tot negentien keer zo’n bedrag is afgeschreven.
Een woordvoerder van ING legt uit dat het gaat om klanten die onterecht moesten betalen voor storten van contant geld of cash opnemingen. Door een technische aanpassing zijn onterecht kosten in rekening gebracht.
ING wil niet zeggen om hoeveel klanten het gaat. “We doen er alles aan om de komende dagen de kosten van de gedupeerde klanten te vergoeden.” Mensen moeten naar verluidt zelf niets doen. “Het heeft onze hoogste prioriteit om dit te herstellen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.