-

Nieuwste

Majoor Marco Kroon redt buurjongetje van verstikkingsdood

Marco Kroon

Marco Kroon, majoor en drager van de Militaire Willemsorde, redde zaterdag het leven van zijn buurjongen. De jongen dreigde te stikken in een pannenkoek. “Ik moest best wat geweld gebruiken”, vertelt hij.

Zijn trotse vrouw Mirjam laat weten op LikedIn. “Nadat de buren in paniek alarm sloegen en schreeuwden om hulp, bedacht jij je geen moment. Je sprintte naar de buren en hebt minutenlang gevochten voor het leven van onze buurjongen van wie ik persoonlijk al dacht dat hij er niet meer was. Dat beeld zal waarschijnlijk nog lang in mijn hoofd blijven spoken. Maar jij gaf niet op en redde een jong leven van de verstikkingsdood.”

Zo blauw als een smurf

De ouders van het kind waren doodsbang. Marco Kroon getuigt: “Die jongen zag zo blauw als een smurf. Die hulpeloze vader, dat is heel vreemd om te zien als je zelf ook vader bent. Het is net of het je eigen kind is.”

De majoor merkte dat er na wat duw- en trekwerk toch weer lucht kwam in zijn longen. Met enkele ademhalingsoefeningen was de jongen er weer bovenop. De politie bevestigt het verhaal van de oorlogsheld.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder