Nieuwste
Collega haalt uit naar Martien Meiland: ‘Hysterische wijnhomo’
Harm Edens en Martien Meiland zullen nooit vrienden worden. Hij haalde al verschillende keren uit naar zijn SBS-collega en nu maakt hij hem zelfs uit voor ‘hysterische wijnhomo’.
Harm vertelt wat er zou gebeuren als hij in Dit Was Het Nieuws naast een gillende Martien zou zitten. “Ik krijg dan de neiging met een kussen op iemands gezicht te gaan zitten”, liet hij eerder al weten.
Wijnhomo
Nu is Harm begonnen aan een nieuw seizoen van 10 Voor Taal en kreeg hij tijdens een promotieronde een vraag over de kijkcijfers. Die waren dankzij het succes van de Meilandjes vorig jaar best in orde.
Harm sneert: “Dat had iets te maken met dat we achter een hysterische wijnhomo zaten. Dat helpt natuurlijk ook enorm. Wij zaten zo rond de 1,1 of de 1 miljoen of zoiets. De lead-in was heel goed.”
Minder kijkers
Dit jaar wordt 10 voor Taal niet ingeleid door de Meilandjes en zijn de kijkcijfers aanzienlijk lager. Gisteren keken er slechts 447.000 kijkers naar het programma. Vlak daarna wist Vandaag Inside wel bijna een miljoen kijkers te lokken.
Het is niet meteen duidelijk wat Martien van Harm vindt, maar de negatieve gevoelens zijn wederzijds. Insiders zeggen dat Martien de presentator achter de schermen een brommerige ecohomo noemt.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.