Nieuwste
Beelden: Zeeleeuw in Blijdorp ontsnapt bijna uit metershoog verblijf
Studenten van de middelbare school beleefden de schrik van hun leven toen ze in Diergaarde Blijdorp waren. Plotseling sprong een zeeleeuw op en landde op de rand van zijn verblijf. Het leek erop alsof het dier ging ontsnappen, maar even later dook hij toch weer het water in.
Op de beelden is duidelijk te horen hoe de scholieren het uitkrijsen. Het filmpje is online gezet door het Gemini College in Lekkerkerk, die op uitstap was in het park.
Een woordvoerder legt uit dat het ging om een jongvolwassen zeeleeuwman die aan het puberen was. Het dier had ruzie met een ouder mannetje. Tijdens een wilde achtervolging sprong de zeeleeuw dan op de rand van het verblijf. Tot grote opluchting van de bezoekers sprong hij terug in het water.
De amokmaker is apart gezet en verhuist weldra naar een ander dierenpark. Dat heeft niets te maken met de poging tot ontsnapping. Zijn verhuis stond al gepland. Het park neemt wel maatregelen om dergelijke incidenten in de toekomst te vermijden. “Het idee is om de ruit naar de binnenkant af te randen, zodat de zeeleeuw niet meer op de ruit kan komen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.