-

Nieuwste

Absoluut kijkcijferrecord voor comeback Vandaag Inside

Vandaag Inside

De comeback van Vandaag Inside trok maandagavond om en bij de 1,5 miljoen kijkers. Daarmee staat de talkshow op de tweede plek van meest bekeken programma’s. NOS Journaal op NPO 1 was goed voor de eerste plaats met 1,7 miljoen kijkers.

Na twee weken afwezigheid keerde Vandaag Inside terug op de buis. Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp trokken de stekker uit het programma na de beruchte kaarsrel.

Johan Derksen vertelde dat hij vijftig jaar terug een bewusteloze vrouw had gepenetreerd met een kaars. Daags nadien zwakte hij dat verhaal af en zei dat er van penetratie geen sprake was. Dan was het kwaad al geschied. Derksen werd massaal uitgespuugd en zag zijn radioprogramma en theatertournee opgedoekt.

Na uitgebreide gesprekken besloten Talpa en de VI-heren toch door te gaan met het programma. Maandag vertelde Johan dat hij er niet aan denkt om sorry te zeggen. Wel nuanceerde hij door te zeggen dat het nooit zijn bedoeling was om mensen die echt getroffen zijn door seksueel geweld te pijnigen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder