Nieuwste
Russische oligarch haalt zwaar uit: ‘Russen hebben rotleger’
De Russische oligarch Oleg Tinkov, die zwaar lijdt onder de westerse sancties, keert zich tegen de oorlog in Oekraïne en vraag het Westen om een oplossing te vinden. De schatrijke zakenman schrijft op Instagram: “Geef Poetin een kans om zijn gezicht te redden en dit bloedbad te stoppen.”
Tinkov heeft het over een krankzinnige oorlog en meldt fijntjes dat de Russen een rotleger hebben. De generaals zouden dat zelf erkend hebben. “Hoe kan het ook anders in een land vol rivaliteit, vuilspuiterij en vluchtgedrag”, fulmineert de zakenman.
De oligarch onthult dat er in zijn land weinig steun is voor de invasie. “Negentig procent van de Russen is tegen deze oorlog. Tien procent van het land bestaat uit idioten. Dat heb je in elk land.”
Kremlin-functionarissen zouden in shock zijn dat zij en hun familie niet langer vakantie kunnen vieren aan de Middellandse Zee. “Zakenlieden proberen te redden wat er nog over is van hun eigendom.”
Oproep tot menselijkheid.
De voorbije jaren was Tinkov altijd buiten Rusland gevestigd. Hij is een van de bekendste ondernemers van het land en richtte in 2006 de Tinkoff bank op. De oligarch roept wereldleiders op om een oplossing te zoeken. “Wees alsjeblieft rationeler en humaner. Onschuldige mensen en soldaten sterven.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.