Nieuwste
Peuter (3) al dagenlang doodziek door salmonella in Kinder Surprise
Vorige week postte een moeder uit Engeland enkele hartverscheurende berichten over haar doodzieke dochtertje. De peuter ligt al dagenlang ziek in bed. Ze heeft een salmonellabesmetting opgelopen, wellicht na het eten van een Kinder Surprise ei.
De moeder deelt haar verhaal om andere ouders te waarschuwen. Ze schrijft dat haar dochter van drie uit het niets ziek werd. “Ze kreeg 39 graden koorts en sliep de hele dag door.” Onlangs had ze zelf buikgriep en eerst dacht ze dat ook het meisje het virus had opgelopen. Dat bleek niet het geval.
Salmonella
De bezorgde moeder vervolgt: “Haar temperatuur bleef maar stijgen. Ik wist dat het niet klopte.” Ze bracht haar dochter naar de huisarts en enkele dagen later kwam de diagnose: salmonellabesmetting. Vorige zondag at het meisje nog een Kinder Surprise ei, wat het vermoeden versterkt dat dit de oorzaak was.
De moeder is kapot van verdriet. “Ik zie de dood in haar ogen”, geeft ze aan. “Ze is zo levenloos. Het is hartverscheurend om te zien hoe mijn meisje, normaal zo vurig, avontuurlijk en actief, nu niet meer haarzelf is.”
Veel pijn
Het gaat nog altijd niet beter met het kleintje. Zondag namen ze weer contact op met het ziekenhuis omdat ze extreem veel pijn heeft.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.