-

Nieuwste

Net binnen: Hans Kàzan opnieuw met grote spoed opgenomen in ziekenhuis

Hans Kazan

Maandag is Hans Kàzan opnieuw opgenomen in een Spaans ziekenhuis. Dat meldt zijn vrouw Wendy na berichten van Shownieuws. Vorige maand lag de 69-jarige goochelaar ook al eens twee weken in het ziekenhuis met klachten van braken en misselijkheid. Afgelopen paasweekend ging het weer fout.

Wendy legt uit: “Hans kan niet eten. Hij ligt nu aan het infuus en krijgt medicatie tegen het overgeven. Er moet opnieuw onderzocht worden wat er aan de hand is. Hij is al veel afgevallen.”

Blijkt dat er toch weer een verkeerde diagnose is gesteld. “De artsen dachten dat ze gevonden hadden wat er aan de hand was, maar dat blijkt toch niet het juiste te zijn geweest. Ondanks dat er al heel veel is uitgesloten, moeten er nu opnieuw onderzoeken worden gedaan. Ook kijkt de Nederlandse internist uit het Radboud-ziekenhuis weer met de Spaanse dokters mee.”

Maagzuur

Na uitgebreide onderzoeken en scans kwam vorige maand aan het licht dat Hans last had van maagzuur. Het is nu nog maar de vraag of dit een juiste diagnose was.

Kàzan vertelde destijds over zijn opname: “Laten we hopen dat dit de goede diagnose is. Het heeft lang geduurd, drie weken geen voedsel. Dat is toch ongelofelijk? Maar ik ben er nog én… voorzichtig optimistisch. Laten we hopen dat het goed blijft gaan en dat ik snel naar huis kan. Weer lekker slapen in mijn eigen bed, want vannacht heb ik slecht geslapen. Dat kan ook van de spanning zijn hoor. Want toen ik de diagnose kreeg te horen ging mijn hart natuurlijk van opwinding en vreugde wel iets sneller kloppen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder