-

Nieuwste

Jan Boskamp na plots overlijden kleinzoon: ‘Kom ik nooit meer te boven’

Johan Boskamp

Afgelopen november verloor Jan Boskamp (73) zijn kleinzoon Dennis (19). Jan is nog altijd kapot van verdriet, maar probeert zijn leven weer op te pikken.

Jan vertelt aan Story: “Het gaat langzaam beter met me, zolang ik maar niet alleen ben. Gelukkig is dat niet vaak het geval.” De voetbalanalist is nog altijd kapot van verdriet.

Hij vervolgt: “Het verdriet om het verlies van mijn kleinzoon kan ik nooit verwerken. Laten we het maar niet hebben over zijn doodsoorzaak. Mijn zoon Tom en zijn vrouw hebben het ontzettend moeilijk. Ze hebben zich lang sterk gehouden, maar een flinke terugval gekregen.”

Niet eerste drama

Jan heeft in het verleden wel meer drama’s moeten verwerken. Begin deze eeuw kwam zijn vrouw Jenny te overlijden aan de gevolgen van kanker. Nu is hij al jarenlang gelukkig met zijn nieuwe vriendin Lydia, met wij hij in de omgeving van Brussel samenwoont.

Ondertussen heeft Lydia hun huis wel verlaten. Ze woont al enkele weken bij haar dochter, maar ze zijn niet gescheiden. Jan legt uit: “We hebben lekkage thuis. De planken waren helemaal kromgetrokken, het was echt heel erg. Dus nu heb ik mijn bed in de woonkamer gezet. De bouwvakkers zijn bezig met renoveren. De nieuwe kachel en leidingen worden afgewerkt. Daarna gaan ze behangen, komen er nieuwe deuren en een vloer. Over een paar weken is ons huis weer bewoonbaar en komt Lydia gelukkig weer terug.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder