Nieuwste
Gezondheidstoestand van Gerard Joling nog altijd kritiek
Afgelopen maandag moest Gerard Joling verstek laten gaan voor een De Toppers-evenement in de Johan Cruiff ArenA. De oorzaak was een verwaarloosde longontsteking.
Het begon allemaal met een hoestje, maar dat is nu heel zwaar verergerd. Gerard Joling heeft al twee weken pijn in zijn long. De zanger was zo ziek, dat hij besloot om naar het ziekenhuis te gaan. Aanvankelijk bestond er vrees voor een longembolie, maar dat kon snel worden uitgesloten. De dokters namen bloed en urine af. Ze maakten ook longfoto’s. Nu krijgt Geer antibiotica en de hoop is dat die gaat aanslaan.
Heel ernstig
Topper Jeroen van der Boom wist meteen dat het serieus was. Hij kon Gerard onlangs nog in de ogen kijken. “En toen zag ik al wel dat het serieus was. Als Gerard niet komt, moet er echt iets aan de hand zijn. Ik wens hem enorm veel sterkte. Dat hij maar weer snel op het podium mag staan.”
Gerard geeft update vanuit ziekbed
De zanger laat nu vanaf zijn ziekbed weten: “Ik kreeg tien dagen geleden de griep. Geen corona, want dat is getest. Vervolgens kreeg ik daar een longontsteking overheen. Er zat ook vocht achter één van mijn longen, dat veroorzaakt de pijn. Het bizarre is dat het precies drie maanden geleden is dat mijn moeder stierf, in de nacht van 4 op 5 januari. Ik ben 4 april hier binnengebracht, ook met longontsteking dus. Ma had het aan beide longen… wat een vreselijke pijn moet zij hebben gehad!”
Gerard is wel zijn optimistische zelve. “De Toppers gaan als een speer, dat is dus superleuk. Het is krankzinnig, er staan zo veel optredens gepland het hele jaar. Ik dacht nog na twee coronajaren: heerlijk, weer optreden! Krijg je een longontsteking… Er komen nog wat onderzoeken aan en ik voel mij nog erg beroerd, maar ik blijf positief.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.