-

Nieuwste

Boze Russische rijkeluisvrouwen knippen Chanel handtassen in tweeën

Russische influencer

Modehuis Chanel verkoopt niet langer producten aan Russen, zelfs niet als ze die kopen buiten Rusland. Talrijke Russische influencers zijn niet te spreken over de maatregel. Uit protest knippen ze peperdure handtassen in tweeën.

Verschillende Russische dames deelden de actie op Instagram. Russisch model Victoria Bonya zegt in een video ‘tot ziens’ en geeft aan dat Chanel zijn klanten niet meer respecteert. Boos kijkt ze in de camera, terwijl ze met een schaar zwaait. Daarna knipt ze de handtas in twee stukken. “Nog nooit een merk zo respectloos hun klanten zien behandelen.”

Boycot

Net zoals vele andere bedrijven sloot Chanel al hun winkels in Rusland. Maar het bedrijf besloot ook om niet meer aan Russen in het buitenland te verkopen. “De nieuwste beperkingen, opgelegd door de Europese Unie, verbieden de verkoop, direct of indirect, van luxeproducten aan alle personen of bedrijven in de Russische Federatie, of voor gebruik in de Russische Federatie”, leest het persbericht.

En de rijke Russen worden daar niet vrolijk van. Influencer Liza Litvin beklaagt zich erover dat ze geweigerd werd in een Chanel-winkel in Dubai. “Ze vroegen om mijn ID en ik gaf mijn Russische telefoonnummer. Vervolgens zei de manager dat ze vanaf vandaag alleen aan Russen verkopen als ze een overeenkomst ondertekenen, waarin staat dat ze hun artikelen niet in Rusland dragen.”

Ook televisiepresentatrice Marina Ermoshkina zette een tuinschaar in een handtas van Chanel. “Ik ben tegen Russophobia, ik ben tegen een merk dat Russophobia ondersteunt.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Marina Ermoshkina (@amazing_marina)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door VICTORIA BONYA (@victoriabonya)

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder