-

Nieuwste

Zware crisis bij VI: ‘Hoe moeten we nu verder?’

Johan Derksen

René van der Gijp onthult dat VI een groot probleem heeft. Bij niemand wil nog te gast zijn in de talkshow. “Ik zit wel eens te denken als ik in de tuin zit, van: hoe moeten wij nou dadelijk verder?”

In het begin was de nieuwe talkshow een groot succes, maar ondertussen kijken er nog 700.000 mensen. Nog altijd een mooi resultaat. Achter de schermen gaat het niet zo goed. Van der Gijp verklapt: “Het is niet altijd makkelijk om mensen te krijgen.”

Gastencrisis

VI kampt dus met bloedarmoede als het om de gasten gaat. “Wij krijgen bijna geen mensen hier. Iedereen die wij bellen, iedereen die door de redactie gebeld wordt… Iedereen denkt bij dit programma: wat zou ik daar nou beter van worden? Jij bent een van de weinigen die nu terugkomt”, richt hij zich tot Angela de Jong. “Anderen zeggen: ja, we voegen te weinig toe.”

Eindredacteur met de handen in het haar

Nu zijn de heren van VI zelf ook niet de makkelijkste. René vertelt: “Twee dagen geleden kwam ik hier aan en toen kwam de eindredacteur naar mij toe en die zegt: ‘René, we hebben best een probleem. We hebben én geen onderwerpen én we kunnen geen mensen krijgen’.”

Het is zelfs zo erg dat René ermee wilde kappen. “Ik zei: ‘Nou, vriend, dan ga ik vanavond toch heerlijk naar The Harbour Club, wat kan mij het nou pleuren! Dan ga ik toch niet hier zitten!’ Dan zit je gewoon je tijd te verdoen hier!”

Einde VI?

Van der Gijp maakt zich best zorgen over de toekomst van de talkshow. “Ik zit wel eens te denken als ik in de tuin zit, van: hoe moeten wij nou dadelijk verder? Als we én geen mensen kunnen krijgen…” Ook blijkt dat Johan Derksen zijn veto stelt tegen heel wat mensen. “Er is een lijst gemaakt en daar heb je heel wat namen weggekrast”, zegt Wilfred Genee tegen Johan Derksen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder