-

Nieuwste

Spectaculaire beelden van zware overval op Mark Gillis

Mark Gillis

Mark Gillis was eind vorig jaar het slachtoffer van een zware overval op vakantiepark Prinsenmeer. Het onderzoek naar de daders loopt nog. De politie kan best wat hulp gebruiken. De beelden van de overval worden komende week op televisie uitgezonden.

Drie mannen schopten en sloegen Mark Gillis, en bonden hem vervolgens vast. Ondertussen gingen de boeven op zoek naar waardevolle spullen en geld.

Bewakingsbeelden

In het chalet van Mark hangen bewakingscamera’s en die konden de daders vastleggen. De politie heeft verder geen aanwijzingen en daarom besloten ze om de beelden te tonen. “Er worden reconstructie- en bewakingsbeelden getoond waarop ook de daders te zien zijn”, meldt de vader van Mark, Peter Gillis, op zijn Instagram. “Met jullie hulp hopen we ze te vinden. Ook vertelt Mark zelf over die vreselijke nacht van 6 op 7 november.” De beelden worden maandag getoond op Omroep Brabant.

Trauma

Mark pikte de draad weer op, maar kan geen rust vinden totdat de daders zijn opgepakt. “Ik keek voorheen al over mijn schouder, maar de laatste tijd continu. Ik praat ook nog steeds met slachtofferhulp, want daar heb ik baat bij”, aldus Mark.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Peter Gillis (@petergillisoostappen)

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder