Nieuwste
Peter Gillis zet vakantieparken open voor 4.000 Oekraïense vluchtelingen
Peter Gillis heeft zijn hulp aangeboden bij de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Hij biedt 4.000 bedden aan in zijn vakantieparken. Tot zijn grote verbazing hoort hij maar niets van de instanties. “Ik kan morgen vierduizend bedden leveren.”
In het Brabants Dagblad zegt de Massa is kassa-ster dat hij zo al zeshonderd vluchtelingen kan opvangen in vakantiepark Prinsenmeer. Dat staat momenteel toch leeg. Hij zocht contact met de gemeente Asten, maar kreeg nog geen reactie. Ook het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) en het ministerie van Buitenlandse Zaken gaven niet thuis.
Gillis vertelt: “Ik heb een paar jaar geleden een keer een ronde met het COA gemaakt over mijn parken, dus ze weten wat ik kan. Ik kan morgen vierduizend bedden leveren. We kunnen snel handelen.”
Het COA liet ondertussen weten: “Wij gaan over asielzoekers, vluchtelingen uit Oekraïne zijn een taak voor de overheid.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.