-

Nieuwste

Net binnen: Peter Gillis in café gedrogeerd door fan

Peter Gillis

Massa is Kassa is zo ontzettend populair dat Peter Gillis vrijwel overal wordt herkend en aangesproken. Hij krijgt ook geregeld lekkers aangeboden. Maar de pretparkbons moet wel een beetje oppassen wat hij aanneemt. Onlangs ging het bijna goed fout. “Ik ben laatst gedrogeerd in een café.”

Peter Gillis beseft dat hij alsmaar bekender is geworden. Mensen op straat willen met hem op de foto. Omdat ze weten dat hij dol is op worstenbroodjes krijgt hij die dan ook geregeld aangeboden van fans.

Gay bar

Jammer genoeg zijn er ook mensen met minder goede bedoelingen. Dat moest Peter onlangs op de harde manier leren. Hij legt uit in weekblad Privé: “Samen met Nicol vind ik het gezellig om zo nu en dan een drankje ergens te doen. Normaal hebben we een vaste kroeg, waar vrijwel alleen maar gay jongens komen. Nicol voelt zich daar prettig, omdat ze daar zichzelf kan zijn.”

GHB

Soms gaan ze ook naar een andere kroeg. En daar liep het fout. “Drie weken geleden zat ik met Nicol in een Nederlandse kroeg en kreeg ik biertjes aangeboden. Bij een van die glazen werd ik helemaal niet goed. Ik tolde op mijn benen en het werd zwart voor mijn ogen.”

Peter voelde alsof hij op de grond ging neervallen en raakte in paniek. Hij liep op zijn laatste kracht naar buiten. Daar kon hij bijkomen in de buitenlucht. “Wat blijkt nou? Iemand heeft iets in mijn biertje gestopt! GHB of wat dan ook, dat is toch niet normaal? Ik was gedrogeerd!”

Angstig

Peter heeft besloten om nooit nog een drankje van een vreemde aan te nemen. “Net als de vele worstenbroodjes die men thuis van het hek van mijn villa hangt. Ik kan ze niet opeten, wie weet heeft iemand er wat ingestopt. Door dit voorval ben ik zo angstig geworden. Het is een gekke wereld.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder