-

Nieuwste

Meilandjes leven mee met ernstig zieke huishoudster Nadège

Nadège

De voormalige huishoudster van Chateau Meiland, Nadège, is ernstig ziek. Ze kreeg te horen dat ze darmkanker heeft en dat haar toekomst hoogst onzeker is. Ook de Meilandjes vernamen het nieuws inmiddels. Ze zijn heel erg geschrokken.

In januari kreeg Nadège pijn in haar onderbuik. Uit onderzoeken bleek dat ze ernstig ziek is. “Ik heb darmkanker. En als je dat hoort, is het flink schrikken.”

Onzekere toekomst

De Franse vrouw weet zelf nog niet precies hoe haar gezondheid gaat evolueren. “Over mijn toekomst is nog weinig duidelijk, ze zijn momenteel nog van alles aan het uitzoeken. Ze kunnen er nog niet veel over zeggen, ook niet in welk stadium het zich bevindt, maar het is een catastrofe.”

Nadège hoopt dat ze geopereerd kan worden en chemo kan krijgen. “Begin april krijg ik, onder narcose, opnieuw een colonoscopie. Tot die tijd tast ik in het duister. Momenteel heb ik goede, maar ook slechte dagen. Het is hoe dan ook belangrijk om positief te blijven. Ik kan van alles in mijn hoofd halen, maar daar heb ik niets aan. Daarom ben ik gewoon nog aan het werk.”

Meilandjes leven mee

Inmiddels kwam het droevige nieuws ook bij de Meilandjes hard aan. “Mijn laatste contact met Nadège is alweer een tijdje geleden”, vertelt Erica. “Ze noemde toen wel dat ze wachtte op uitslagen van het ziekenhuis… Ik ga direct contact met haar opnemen!”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder