-

Nieuwste

Maxime Meiland laat baby in winkel achter om uitgebreid te gaan shoppen

Maxime Meiland

De kijkers van Chateau Bijstand zijn verbijsterd over een vreemde actie van Maxime Meiland. Ze gaf haar baby Vivé zonder schaamte aan een winkelbediende van de kringkoopwinkel om ongestoord te kunnen shoppen. Maxime liet dus een wildvreemde oppas spelen.

Maxime vond het niet gezellig om tijdens het winkelen op haar baby te moeten passen. Daarom parkeerde ze de baby bij het personeel. Aan een medewerkster die ze in een gang tegenkomt vraagt ze: “Hallo mevrouw, wilt u misschien heel even een oogje in het zeil houden bij Vivé?” Dat vindt de medewerkster helemaal niet erg en Maxime laat het slapende kindje achter bij de vrouw.

Geen zorgen om Vivé

Nu ze vrij spel heeft, begint ze uitgebreid te shoppen met moeder Erica. Op haar lijstje stonden een kinderwagen voor Vivé en een bank voor de hondjes.

De twee dames zijn de baby compleet vergeten. Dat is iets wat de kijkers maar niet kunnen snappen. Op Twitter gaan de kijkers los. “Ik zie dat Maxime haar baby even bij medewerkers van de kringloop parkeert, zodat ze even lekker ongestoord kan winkelen. Meid, waar zit je verstand joh?”, klinkt het. “Waarom laat je je kind ergens staan om te gaan shoppen? Wat gaat er dan door je hoofd?!”, tweet een andere gebruiker.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder