Nieuwste
Heeft Famke Louise nou keihard gelogen onder ede?
Dennis Schouten en Jan Roos gaan in beroep tegen de uitspraak in de zaak van Famke Louise. Dat lieten ze gisteren weten tijdens de laatste uitzending van Roddelpraat. Ze denken een goede kans te maken nadat een geheime video van Famke lekte.
De zangeres startte een juridische procedure tegen de heren omdat zij een onuitgebracht nummer lieten horen. Volgens Famke was dit nummer privé en schreef ze het uitsluitend voor zichzelf.
Verboden lied
Nu lekte er een video uit van Famke waarop te zien is dat ze het nummer zelf zingt op een feestje. “Ik kreeg een bericht van iemand en die zei: ‘Dat liedje dat jullie hebben laten horen… Oktober 2020 hebben wij haar ingehuurd en heeft ze bij ons in huis gezongen’. En daar hebben wij beelden van”, verklapt Dennis.
In de video is te zien hoe Famke in een huiskamer optreedt voor een man of vijftien. Famke is ook betaald voor dat optreden.
Gelogen
Omdat Famke dus zelf optrad met het onuitgebrachte nummer, menen Jan en Dennis een kans te hebben in beroep. “Ze heeft keihard gelogen”, besluiten ze.
In de rechtszaal beweerde Famke nog dat het nummer was opgenomen met een telefoon. “Maar ze laat gewoon de afgemixte versie horen. Het auteursrechtelijke verhaal is dus naar de knoppen”, zegt Jan. Heeft Famke keihard staan liegen voor de rechter?
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.