Nieuwste
Dit waren laatste woorden Piet Paulusma op zijn sterfbed
Op zijn sterfbed had Piet Paulusma een laatste boodschap voor Nederland. Hij vroeg aan Omroep MAX-baas Jan Slagter om in zijn naam de bevolking te bedanken die jarenlang naar zijn weerberichten keek.
Slagter bezocht Paulusma vorige zaterdag, een dag voor de weerman overleed. Hij getuigt: “Hij zag me en een van de eerste dingen die hij zei was: ‘Heb je een camera bij je? Hij zei: ‘Jan, zou je aan de Nederlanders willen zeggen dat ik ontzettend blij ben dat ze altijd naar mij hebben gekeken. En ik wil ze daarvoor bedanken’.”
Slagter zegt dat het voor Paulusma een eer was om meer dan 25 jaar het weerbericht te mogen presenteren. “Aan het einde van het gesprek zei hij ook: ‘Over vier jaar komt er een Elfstedentocht. Willen jullie dan aan mij denken?’ Ook dat was Piet. Het ging over veel dingen, maar ook vooral over zijn werk en het weer, en over wat hij heeft betekend voor Nederland”, aldus Slagter.
Ziekte geheim houden
De MAX-baas legt ook uit waarom de weerman niet wilde dat mensen zouden afweten van zijn ziekte. “Hij dacht dat mensen het dan alleen maar over zijn ziekte zouden hebben. Dat mensen als ze naar zijn weerbericht zouden kijken zouden denken: oh, daar staat een zieke man. Dat wilde hij niet.”
Volgens Slagter had de familie het daar soms moeilijk mee, omdat ze daardoor er met niemand anders over konden praten.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.