Nieuwste
Angela de Jong schoffeert aan kanker overleden weerman Piet Paulusma
Vandaag was Angela de Jong te gast bij de radiotalkshow Spraakmakers op NPO Radio 1. Ze stond ook even stil bij het overlijden van weerman Piet Paulusma. De columniste zei dat ze het jammer vindt dat Paulusma zijn ziekte nooit in de openbaarheid heeft gebracht. Ze krijgt gelijk de hele Twittergemeenschap over zich.
De populaire weerman koos ervoor om zijn ziekte geheim te houden. Daarom waren heel wat mensen verrast door zijn overlijden. Angela betreurt zijn keuze. “Maar tegelijkertijd is Nederland op z’n mooist en op z’n liefst als mensen ziek zijn. Dat heeft hij zichzelf ook op die manier ontnomen. En dat vind ik heel spijtig voor hem.”
En dat vonden de luisteraars heel ongepast. “Je kunt in dit land niet eens rustig dood gaan zonder dat Angela de Jong er wat van vindt”, klinkt het. “Soms is gewoon je mond houden en respect hebben het beste”, vindt een andere Twitteraar.
Bekijk het fragment hieronder.
‘Nederland is op zijn liefst als mensen ziek zijn, dat heeft hij zichzelf ook ontnomen en dat vind ik spijtig voor hem’, zegt tv-recensent Angela de Jong over de overleden weerman #pietpaulusma. pic.twitter.com/FQ4VfYiOng
— Spraakmakers | KRO-NCRV (@SpraakmakersOp1) March 21, 2022
Dit was overigens het laatste weerbericht van Piet.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.